مقسم گریس به منظور روانکاری نقاط زیادی در سیستم های روانکاری مرکزی اتوماتیک استفاده می شود و انتخاب مقسم گریس به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اولین نکته در انتخاب مقسم گریس، تعیین نوع سیستم روانکاری مرکزی اتوماتیک می باشد.  سیستم روانکاری مرکزی به دو صورت می باشد:

1- سیستم روانکاری مرکزی مولتی لاین (چندخطی Multi-Lie)

2- سیستم روانکاری مرکزی تولاین (دوخطی Two line or Dual line)

 همانطور که در نوشته های پیشین مطرح شد سیستم روانکاری مرکزی مولتی لاین (چندخطی Multi-Lie) برای شرایطی استفاده می شود که طول خط گریسکاری کوتاه می باشد و تعداد نقاط روانکاری کم می باشد اما سیستم روانکاری مرکزی تولاین (دوخطی Two line or Dual line) برای شرایط سخت آب و هوایی، طول خطوط گریسکاری بلند و تعداد نقاط گریسکاری بسیار بالا تا حدود 1000 نقطه کارایی دارد.

در یک سیستم روانکاری مرکزی مولتی لاین (چندخطی Multi-Lie) پس از انتخاب گریس پمپ برقی و تعداد پمپ المنت های آن که می تواند بین یک تا 30 پمپ المنت باشد با توجه به تعداد نقاط باید مقسم گریس را انتخاب کرد.

مقسم گریس در سیستم روانکاری مرکزی مولتی لاین (چندخطی Multi-Lie) دارای حداقل 6 خروجی و حداکثر 24 خروجی بنا به شرکت های مختلف تولیدی مانند لینکلن Lincoln لینکلن و Delimon دلیمون آلمان و ILC آی ال سی ایتالیا می باشد. حال اگر در یک خط تعداد نقاط از 6 تا کمتر بود باید از یک مقسم گریس با 6خروجی استفاده کرد و تعداد خروجی هایی که لازم نیست را بوسیله clouser plug کور کرد و اگر تعداد نقاط بیشتر باشد از دو یا چند مقسم گریس استفاده کرد.

اگر میزان گریس در یک نقطه زیاد و در نقاط دیگر کم باشد می توان برای محای که میزان گریس زیادی احتیاج است از خروجی خود گریس پمپ برقی  یا از ترکیب چند خروجی مقسم گریس استفاده کرد.

مقسم گریس در سیستم روانکاری مرکزی تولاین (دوخطی Two line or Dual line) دارای یک تا 8 خروجی است که بسته به تعداد نقاط باید از آنها استفاده کرد.

نکته دیگر در انتخاب مقسم گریس نحوه پایش عملکرد مقسم گریس است. یعنی از کجا بتوان فهمید که مقسم گریس در یک سیستم روانکاری مرکزی به درستی کار میکند. برای این منظور شرکت های تولید کننده تجهیزات روانکاری مرکزی اتوماتیک مقسم گریس به همراه ایندیکیتور پین یا سنسور چشمی و یا مجهز به سنسور الترونیکی تولید کرده اند که این سنسور پس از هر بار تزریق گریس سیگنالی به تابلو کنترل ارسال می کند.

به منظور مشاهده انواع مقسم گریس سیستم مولتی لاین کلیک کنید.

به منظور مشاهده انواع مقسم گریس سیستم تو لاین کلیک کنید.

 

 

ارسال نظر

اسکندری : تعمیر
7 0
سلام شما تقسیم کننده هم تعمییر میکنید؟
قاسمی : قاسمی
5 0
سلام ما تقسیم کندده دلیمون داریم و خراب شده شما معادل برای جایگزین کردن دارید؟
مدیریت : پاسخ
5 0
ما جایگزین میتوانیم به شما از برندهای لینکلن و آی ال سی بدهیم لطف کنید مشخصات دقیق تقسیم کننده را برای ما بفرستید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 43 کاربر
10 / 10
از 43 کاربر