روانکاری اتوماتیک توسط پمپ گریس جهت تزریق مقدار مشخصی از گریس مورد استفاده قرار می گیرد. یک گریس زن اتوماتیک جایگزین مناسبی برای روانکاری و گریسکاری دستی می باشد. گریس کاری خودکار اتوماتیک باعث کاهش هزینه های نگهداری و در نتیجه تعمیرات و خرابی ماشین آلات می گردد. تقسیم روانکار به قسمت های گریس خور به وسیله ی دیوایدر یا مقسم گریس صورت می گیرد و تزریق روانکار به وسیله ی گریس پمپ بادی، گریس پمپ دستی و یا گریس پمپ پنوماتیکی انجام می شود. علاوه بر گریس پمپ در یک سیستم روانکاری مرکزی مولتی لاین تجهیزات مهم دیگری نصب می شوند که انتخاب نادرست هریک باعث عملکرد نادرست سیستم می شود. هریک از تجهیزات باید ویژگیهایی داشته باشند که ما سعی می کنیم در این مقاله به اختصار به آنها بپردازیم:

1- انتخاب گریس پمپ: گریس پمپ برقی در سیستم روانکاری مرکزی یکی از گزینه های بسیار خوب می باشد. پس از انتخاب محرک گریس پمپ، حجم مخزن، تعداد پمپ المنت و ولتاژ برق موارد مهمی هستند که بسته به نیاز هر ماشینی باید انتخاب شود.

کارشناسان فنی فروشگاه ابزار لوب با سالها تجربه پس از بازدید و مشاوره تلفنی بهترین پیشنهاد را به شما خواهند داد.

2- شیر فشار شکن relife valve: این شیر که پس از پمپ المنت استفاده می شود باعث محافظت سیستم از افزایش فشار و ترکیدگی سیستم می شود و به ازای هر پمپ المنت یک شیر فشار شکن باید خریداری و نصب گردد.

شیر فشار شکن گریس پمپ

3- لوله و انشعابات: در سیستم روانکاری مرکزی مولتی لاین از گریس پمپ تا اولین مقسم گریس از لوله های کربن استیل مانیسمان 10، 8 و 6 میلیمتری می توان استفاده کرد. اگر فاصله گریس پمپ برقی با مقسم زیاد باشد جهت جلوگیری از افت فشار لوله 10 پیشنهاد می شود.

در محیط های مرطوب پیشنهاد می گردد از لوله های استنلس استیل استفاده شود.

از مقسم گریس به نقاط گریس خور و یا مقسم بعدی حتما باید از لوله 6 میلیمتری استفاده کرد.

4- Safety box: آلودگی در محیط های کاری مثل معادن و کارخانه های سیمان، باعث خرابی زودهنگام پمپ المنت و در نتیجه کاهش فشار سیستم می شود که ما پیشنهاد می کنیم حتما از Safety box استفاده شود. 

5- فیلتر گریس: استفاده از گریس بی کیفیت باعث خرابی گریس پمپ می شود بنابراین استفاده از فیلتر گریس در هنگام پرکردن مخزن گریس توصیه می گردد.

فیلتر گریس

6- مقسم گریس: مقسم گریس سیستم مولتی لاین بین 6 تا 22 خروجی دارند و دارای اشکال متفاوت یک پارچه و بلوکی هستند. مقسم های بلوکی نصب و تعویض راحتی دارند و می توان هریک از بلوکها را با دبی خروجی متنوع بست. مقسمهای گریس یکپارچه سبک و کوچک هستند و کارایی خاص خودشان را دارند. این مقسم ها نیز از جنس کربن استیل و استنلس استیل تولید می شوند.

در خروجی هر مقسم باید یک چک ولو نصب نمود. در مقسمها می توان بعضی از خروجی ها کور کرد تا به تعداد مورد دلخواه رسید و یا افزایش دبی داشت.

مقسم گریس پمپ

موارد بالا اهم ملزومات سیستم مولتی لاین است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ارسال نظر

قبادی : قبادی
24 0
سلام شما طراحی و نصب سیستمهای گریس کاری رو انجام میدید؟
مدیریت : پاسخ
24 0
سلام بله ما طراحی و نصب سیستمهای گریس کاری رو انجام میدهیم جهت دریافت رزومه و اطلاعات بیشتر با فروشگاه تماس بگیرید
عبدی : عبدی
13 0
سلام یه پکیج گریس پمپ برای روانگاری 40 نقطه لازم داریم
مدیریت : پاسخ
13 0
سلام ما براتون تامین می کنیم فقط باید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات فنی در اختیارشون بزارید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 49 کاربر
10 / 10
از 49 کاربر