گریس پمپ مرکزی به عنوان اصلی ترین بخش یک سیستم روانکاری مرکزی اتوماتیک ثابت Automatic central lubrication system مثل گریسکاری بخش های مختلف کارخانجات و صنایع یا روانکاری یک سیستم متحرک مثل قسمت های مختلف ماشین آلات راهسازی بیل کوماتسو یا لودر بچینگ بوسیله نیروهای متحرک متفاوت عمل می کند.

گاه در یک سیستم روانکاری مرکزی یک گریس پمپ اتومات بوسیله نیروی برق 24 ولت برق شهری 220 ولت و یا سه فاز به همراه چندین مقسم گریس از نوع پین دار یا با نمایشگر الکتریکی و یا تقسیم کننده ساده عمل گریس کاری و تزریق روانکار به گریس خور را انجام می دهند و گاه یک گریس پمپ پنوماتیکی توبشکه ای 50 یا 185 کیلویی بوسیله اسپری نازل عمل پاشش روانکار را بر روی چرخدنده های باز و پینیون ها در سیستم اسپری گریس Spray system انجام می دهند.

 از اینرو شرکت های مختلفی سعی در تولید سیستم های روانکاری مرکزی و اجزا آنها از جمله گریس پمپ اتومات، مقسم گریس، اسپری نازل، گریس پمپ پنوماتیکی کرده اند.

فروشگاه ابزار لوب به منظور رفاه حال مشتریان گرامی نمایندگی بهترین سازنده ها و شرکت های مطرح در زمینه سیستم های روانکاری مرکزی مانند لینکلن آلمانLincoln، آی ال سی ایتالیا ILC، گراکو آمریکا Graco و دلیمون آلمان Delimon را اخذ کرده است که در زیر به اختصار تعدادی از آنها آورده شده است:

 
گریس پمپ مرکزی برقی P203 لینکلن Lincoln آلمان گریس پمپ فشار قوی PEG آی ال سی ایتالیا   گریس پمپ برقی بشکه ای Dyna Star گراکو آمریکا
     
 گریس پمپ اتومات G3 گراکو آمریکا  گریس پمپ پنوماتیکی بشکه ای فایربال گراکو آمریکا  گریس پمپ بشکه کش PM35 ساموا اسپانیا

انواع این گریس پمپ ها به طور کلی نیاز مشتریان را رفع می کند به عنوان مثال گریس پمپ P203 دارای مخزن 2لیتر 4 لیتر و 8 لیتری است که بسته به نیاز و مکان و فضایی که قرار است گریس پمپ نصب شود و همچنین مقدار گریس ارسالی، یکی از مخازن را انتخاب کرد. همچنین سازنده گریس پمپ برق مورد استفاده را به گونه ای قرار داده که بتوان 24 ولت برای ماشین آلات یا برق 22 ولت شهری را انتخاب نمود. همه گریس پمپ های شرکت لینکلن فشار قوی می باشند و دارای فشار کاری 350 بار هستند. این میزان فشار باعث شده که اگر احیانا در مسیر لوله کشی، گرفتگی در اثر آلودگی بوجود آمد مسیر باز شود و عملیات گریس کاری قطع نشود.

همانطور که در بالا ذکر گردیم مسیر لوله کشی و گریسکاری ممکن است به علت آلودگی و بی کیفیت بودن دچار گرفتگی شود. بنابراین پیسنهاد می شود از یک فیلتر با مش های ریز برای تصفیه گریس استفاده شود. فیلترهای گریس شرکت لینکلن دارای مشهای 240 و 450 میکرون و به صورت پشت هم در فیلتر با بدنه فلزی مقاوم قراردارند که به راحتی هم قابلیت تعویض و یا تمیز کردن دارند که پیشنهاد می کنیم برای افزایش طول عمر پمپ المنت PUMP Element حتما خریداری شود. 

گریس پمپ پرکاربرد بعدی شرکت Lincoln گریس پمپ P205 می باشد که از مزایا و ویژگیهای آن نسبت به گریس پمپ P203 داشتن پمپ المنت یا خروجی بیشتر یعنی 5 عدد می باشد. این گریس پمپ دارای مخازن 5، 8 و 10 لیتری است که مخازن 5 و 10 لیتری آن از نوع پلاستیک شفاف می باشد و مخزن 8 لیتری فلزی است و مناسب مکانهایی است که احتمال پرتاب سنگ وجود دارد. این دستگاه با برق سه فاز کار می کند و پمپ المنت های K6 , K7 که برای گریس پمپ P203 کاربرد دارند برای این گریس پمپ مرکزی نیز استفاده می شوند.

اگر حجم گریس ارسالی به گریس خورها زیاد است و یا گریس پمپ در مکانی نصب است که نمی توانید زود به زود به آنجا سر بزنید و مخزن را شارژ کنید و یا تعداد نقاط گریسکاری زیاد است می توانید از گریس پمپ برقی P215 استفاده نمایید. این دستگاه دارای 15 پمپ المنت با امکان تنظیم مقدار خروجی با نامهای K6 , K7 است اما متفاوت از گریس پمپ های بالا است و می توان با تنظیم آن مقدار خروجی اش را کم یا زیاد کرد. از دیگر محسنات این گریس پمپ مرکزی داشتن مخازن بزرگ 15 و 30 لیتری فلزی است. با این تعاریف می توان به راحتی یک سیستم مولتی لاین MULTI LINE , Progressive با 100 ها گریس خور را روانکاری نمود.

گریس پمپ های مرکزی ZPU01 , 08 نیز از تولیدات شرکت لینکلن بهترین مارک و برند تولید کننده هستند که مخازن 10، 30 و 100 لیتری دارند و در سیستم Dual line به همراه شیر تعویض خط و مقسم گریس استفاده می شوند. برق مصرفی آنها سه فاز است و می توان 500 نقطه را با نصب چندین تقسیم کننده روانکاری کرد. فشار خروجی آنها 400 bar است که به گریس پمپ های فشار قوی موسوم هستند.

 

ارسال نظر

عباسی : لینکلن
24 0
پیستون تزریق گریس k7 دارید؟ قیمت؟
مدیریت : پاسخ
24 0
بله برای اطلاع از لیست قیمت با فروشگاه در تماس باشید
اسکندری : اسکندری
20 0
گریس پمپ ما مخزن 4 کیلویی دارد میشود مخزن 8 کیلویی رو روی همین پمپ سوار کرد؟
مدیریت : پاسخ
20 0
بله میشود جایگزین کرد و ما طبق درخواست برای شما مخزن را تامیین می کنیم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 163 کاربر
9 / 10
از 163 کاربر