روانکاری که به منظور کاهش فرسایش بین قطعات از طریق کاهش دما و آلودگی انجام می شود یک عملیات پیوسته، منظم و مداوم است و در صورتیکه به هر دلیلی این پروسه متوقف شود و عملیات گریسکاری قطع شود صدمات زیادی به بار خواهد آمد که منجر به تعویض قطعات درگیر و خوابیدن دستگاه می شود. یکی از مهمترین عواملی که بر خرابی گریس پمپ تاثیر گذار است وجود گریس های بی کیفیت در بازار است. آلودگی در این گریس ها هم موجب خرابی گریس پمپ و هم باعث ضربه زدن به دستگاه و ماشین آلات موجود در کارخانجات می شود. در گریس پمپ های برقی قطعه ای که خیلی زود دچار آسیب می شود pump element می باشد. خرابی در این قطعه باعث می شود که فشار و خروجی مناسب نداشته باشد. به منظور عملکرد بهتر گریس پمپ می توان تجهیزات جانبی روی گریس پمپ نصب کرد:

فیلتر: با توجه به وجود گریسهای بی کیفیت که اکثراً دارای ناخالصی می باشند، یک عدد فیلتر در ورودی گریس پمپ نصب می شود. این فیلتر شامل 2 عدد صافی  با تراکم شبکه ای 470 و 240 میکرون می‌باشد. وجود این 2 صافی ضریب اطمینان جهت عدم عبور هرگونه آلودگی به داخل گریس پمپ را به میزان چشمگیری بالا می‌برد. گریس در هنگام پرکردن مخزن از طریق گریس خور نصب شده روی گریس پمپ در دو مرحله تصفیه می شود و در نتیجه گریس تمیز وارد مخزن گریس پمپ شده و در نهایت به نقاط روانکاری ارسال می شود.  در نتیجه از صدمه دیدن گریس پمپ و سایر تجهیزات مانند مقسم گریس و اجزای ماشین از قبیل یاتاقانها جلوگیری می شود.

فیلتر گریس پمپ مرکزی

هیتر: سرما و کاهش دما باعث افزایش ویسکوزیته گریس می شود که فشار زیادی به پمپ المنت گریس پمپ وارد می کند. با گرم شدن فضای اطراف گریس پمپ توسط هیتر، گریس مجدد به ویسکوزیته اولیه خود رسیده و عمل پمپاژ به راحتی انجام می‌شود. تنظیم دمای ترموستات معمولا بین  C° 25-20 می‌باشد.

شیر اطمینان Relief Valve : یکی دیگر از تجهیزات، نصب شیر اطمیناندر خروجی پمپ المنت گریس پمپ می باشد. تمام گریس پمپ ها با فشار کاری بالا باید به این وسیله مجهز شوند. هرگونه گرفتگی، انسداد و یا دفرمه شدن لوله‌ها، باعث افزایش فشار داخل لوله و در نهایت ترکیدگی لوله ها و اتصالات می‌شود. شیر اطمینان بسته به سایز خروجی گریس پمپ در سایزهای مختلف می باشد و بنا به نیاز سیستم روانکاری قابلیت تنظیم فشار جهت تخلیه را دارا می باشد.

شیر فشار شکن

فشارسنج: یکی دیگر از تجهیزات پیشنهادی، نصب فشارسنج برای هر خروجی گریس پمپ می باشد. در صورتیکه سایش پمپ المنت گریس پمپ اتفاق افتاده باشد، فشار خروجی کاهش یافته و اپراتور با چک کردن فشارسنج متوجه خرابی و مشکل خواهد شد. 

در گریس پمپ های بادی ساموا یک فیلتر قابل تعویض در ابتدای لوله مکش وجود دارد که مانع از ورود آلودگی به داخل گریس پمپ و سیستم می شود. پیشنهاد می شود هر چند وقت این فیلتر تمیز و پس از مدتی در صورت نیاز تعویض شود.

برای راه اندازی گریس پمپ بادی توبشکه ای حتما از فیلتر ورگولاتور و روغن زن هوا استفاده شود. این تجهیزات که به صورت یک پک آماده در بازار وجود دارند از نوسانات فشار هوای کمپرسور جلوگیری می کند آلودگی و قطرات آب موجود در هوا را می گیرد و آن را چرب کرده و سپس به داخل گریس پمپ هدایت می کند. متعلقاتی مانند درام کاور برای نصب گریس پمپ بر روی بشکه لازم و ضروری است و در سایزهای مختلف موجود است. برای هدایت گریس و تمیز کردن دیواره های بشکه گریس باید فالورپلیت خریداری نمود. این تجهیز به همراه درب بشکه در سایزهای مختلف وجود دارد.

گان گریس، قرقره شیلنگ جمع کن و گاری حمل بشکه از دیگر تجهیزاتی است که بهتر است تهیه شود تا مقدار دقیق گریس را به نقاط دور تا 15 متر تزریق کند.

برای مشاهده انواع گریس پمپ مرکزی کلیک کنید.

جهت مشاهده انواع گریس پمپ کلیک کنید.

ارسال نظر

آفاق : نصب
12 0
شرکت شما کار نصب گریس پمپ رو هم انجام میده؟
مدیریت : پاسخ
12 0
بله فروشگاه نصب گریس پمپ را نیز انجام می دهد. با فروشگاه در تماس باشید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 101 کاربر
9 / 10
از 101 کاربر