یکی از مهم ترین ماشین آلات موجود در فرآیند پروسس مواد معدنی انواع آسیابها می باشند. آسیابهای گلوله ای و دوار و انواع کوره ها از جمله گریت کولر. این دستگاهها دارای چرخ دنده های بسیار بزرگی می باشند که مهم ترین جزء حرکتی این تجهیز می باشند. در واقع محرک این ماشین آلات چرخ دنده های آنها می باشد. چرخ دنده های آسیابها دارای یک کاور هستند که بر روی آن حتما باید سیستم اسپری گریس نصب گردد.

وظیفه ی سیستم پاشش گریس، پاشش گریس بر روی سطح پینیون یا چرخ دنده ی محرک آن میباشد، که هم وظیفه ی خنک کنندگی و هم وظیفه ی روانکاری دنده های درگیر را بر عهده دارد.

سیستم اسپری گریس با توجه به حساسیت عملکرد آن مجهز به تجهیزات مخصوصی جهت حفاظت از نحوه ی عملکرد سیستم پاشش گریس میباشد. تجهیزات مهم این سیستم شامل: گریس پمپ بادی یا برقی، تقسیم کننده گریس، نازل پاشش گریس، شیرهای کنترل فلو و کنترل جریان هوا میباشد. این سیستم توسط مدار فرمان الکتریکی کنترل و پارامترهای مهمی از جمله زمان پاشش گریس، طول مدت زمان پاشش گریس و ... را کنترل می نماید.

انتخاب پمپ گریس مناسب، تعداد نازلهای پاشش گریس، انتخاب نوع تقسیم کننده از مهم ترین فاکتورهای محاسباتی سیستم اسپری گریس بر روی چرخ دنده های باز میباشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 32 کاربر
9 / 10
از 32 کاربر