گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) دارای دو قسمت اصلی می‌باشند.

1: air motor

2: Pump tube

Air motorبخش کاملا پنوماتیکی گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) می‌باشد. این بخش در واقع محرک و راه‌انداز و یا Actuator گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) می‌باشد.

Air motor شامل یک سیلندر و پیستون پنوماتیکی (مانند جک پنوماتیکی) است که دارای آب بندهای پنوماتیکی می‌باشد. همچنین این بخش شامل یک سوپاپ کشویی (slide valve) است که وظیفه‌ی انتقال هوا به صورت مداوم به دو سوی پیستون جهت حرکت خطی (reciprocating) را دارا می‌باشد.

عمده مشکلات موجود در این بخش از گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) ناشی از آب بندها (Seal & Packing) می‌باشد. همچنین از دیگر مشکلات شایع دراین بخش از گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) می‌توان به شکستگی قطعات در قسمت slide valve به علت ارتعاشات دائم (permeant Vibration) و همچنین لنگ شدن شفت‌ها در اثر گذشت زمان و ...نام برد.

جهت جلوگیری از شکستن قطعات در اثر ارتعاشات پایا حتما باید هر 6ماه slide valve را با گریس NLGI1 گریسکاری نمود.

جهت بالا بردن عمر کاری در قسمت Air motor گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) مانند هر تجهیز دیگر پنوماتیک باید از واحد مراقبت هوای فشرده (service unit) استفاده کرد .

با واحد مراقبت هوای فشرده می‌توان هوای ورودی به داخل air motor را تمیز کرد و از ورود هرگونه قطرات آب و یا  گرد و غبار که سبب زنگ زدن قطعات و خرابی آب بندها می‌شود، جلوگیری کرد.

Pump tube  یا لوله گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) دارای شفت‌ها و قطعاتی می‌باشد که حرکت رفت و برگشتی خود را از air motor گرفته و وظیفه‌ی انتقال گریس به سمت خروجی گریس پمپ پنوماتیکی بشکه‌ای را دارد.

شفت خروجی air motor به شفت ورودی pump tube  متصل شده و توسط air motor به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند.

گریس توسط سوپاپ‌های Flap مکیده می‌شود. سوپاپ Flap به یک سمت تمایل به حرکت دارد و توسط ساچمه‌هایی که داخل Pump tube قرار دارند از برگشت گریس مانند یک شیر یکطرفه جلوگیری میکند.

شایع‌ترین مشکل در این قسمت لنگی (misalignment) قطعات می‌باشد. میزان لنگی توسط ساعت اندیکاتور سنجیده می‌شود. برگشت لنگی قطعات (اصطلاحا بادگیری) در صورت بالا بودن لنگی امکان پذیر نمی‌باشد و حتما باید قطعه‌ی لنگ تعویض گردد. در غیر اینصورت به علت عدم هم محوری قطعات گریس پمپ پنوماتیکی بشکه ای (گریس پمپ بادی بشکه ای) از کار می ایستد.

برای مشاهده انواع گریس پمپ پنوماتیکی کلیک کنید. 

ارسال نظر

بهروز : سلام.گیریس پمپ من بعد از چند روز یکسره م ...
62 2
نظر شما چیست ؟
ناصر : سلام گریس پمپ من چند روزه یک سره میزنه و ...
52 2
نظر شما چیست ؟
محرم ۰۹۱۴۱۶۵۰۰۳ ... : سلام گیریس پمپ من یکسره میشه قطع نمیشه گ ...
35 0
نظر شما چیست ؟
افخمی : افخمی
17 0
سلام شما تعمیرات گریس پمپهای چینی رو هم انجام میدید؟
مدیریت : پاسخ
17 0
خیر ما فقط تعمیر گریس پمپ های موجود را انجام می دهیم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 203 کاربر
9 / 10
از 203 کاربر