گریس پمپ دارای انواع مختلفی میباشد. گریس پمپ ابزاری است جهت انتقال، تزریق و جابه جائی گریس و سایر سیالات ویسکوزیته بالا.

گریس پمپ دستی، گریس پمپ بادی، گریس پمپ سطلی بادی، گریس پمپ سطلی، گریس پمپ سطلی دستی، گریس پمپ برقی از انواع گریس پمپها می باشند. طراحی نوآورانه و به روز شده ی گریس پمپ سطلی دستی و سطلی بادی در انواع برندهای این مجموعه اعم از گراکو آمریکا، ساموآ اسپانیا باعث بالا رفتن عمر کاری گریس پمپ شده است.

گریس پمپ جهت استفاده باید درست انتخاب شود. پارامترهایی نظیر نوع گریس، مسافت جابه جائی گریس، دمای کاری محیط و ... بر روی انتخاب نوع گریس پمپ تاثیرگذار است. برای حجم جابه جائی بالا نیاز به گریس پمپ بادی یا گریس پمپ پنوماتیک یا گریس پمپ بشکه کش با میزان حجم جابه جائی بالاست. گریس پمپ بادی یک سیستم است که از اجزای مختلفی تشکیل شده و هرکدام دارای وظایف مختلفی هستند. گریس پمپ بادی یک ابزار ایده آل برای تزریق گریس می باشد و در میان صنعت گران بسیار محبوب است زیرا فرآیند تزریق گریس را می تواند در کمترین زمان با بهترین کارایی انجام دهد. در گذشته که گریسکاری بوسیله دست انجام می شد مشکلات متعددی برای اپراتور به وجود می آمد و در انتها نیز بعضی از قسمت های مهم به علت فاصله دور و دسترسی سخت روانکاری نمی شد.

گریس به عنوان روانکار مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر روان کاری از گریس برای آب بندی جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و مقابله با زنگ زدگی نیز استفاده میشود که بر مزیت های آن می افزاید. گریس می تواند به راحتی به قطعه در حال حرکت بچسبد و با یک بار استفاده می تواند مدت زمان بیشتری یک قطعه مکانیکی را روان نگه دارد و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است.  

بلبرینگ و یاتاقان از جمله پرمصرف ترین قطعات مکانیکی می باشد که می توانید از گریس پمپ بادی برای روانکاری آن استفاده کنید. روانکاری مهمترین اقدام جهت نگهداری صحیح از بلبرینگ است. برای تزریق درست و اصولی گریس و نفوذ گریس به تمامی قسمت ها یک گریس پمپ بادی بشکه ای یا سطلی می تواند بسیار کاربردی باشد.

تجهیزات و ماشین آلات بسیاری در خطوط تولید و مونتاژ کارخانه ها وجود دارد که برای حرکت و فعالیت از صدها چرخ دنده کوچک و بزرگ و پینیون تشکیل شده است. چرخ دنده ها به دلیل اینکه دائما با یکدیگر در حال تماس و درگیری می باشند در صورتی که روانکاری نشوند، به سرعت در اثر اصطکاک و سایش دچار pitting پیتینگ شده و از بین می رود. سیستم اسپری گریس بهترین سیستم جهت پاشش گریس و روانکاری به حساب می آید که گریس پمپ بادی بشکه ای مهمترین جزئ آن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به مقاله اسپری سیستم مراجعه کنید.

در صنایع و کارخانجاتی که میزان گریسکاری زیاد باشد و زمان زیادی باید برای گریسکاری صرف شود بهترین گزینه گریس پمپ بادی است. 

گریس پمپ بشکه کش با سایزهای مختلف متناسب با سایز بشکه گریس انتخاب و جهت انتقال گریس برای مصارف گوناگون استفاده میشود.

میتوان به وسیله ی قرقره شیلنگ جمع کن گریس را از داخل بشکه مکش و به فواصل دورتر برای مصارف مختلف انتقال داد. وجود قرقره شیلنگ جهت بالا بردن ایمنی محیط کار و نظم و انضباط جهت انتقال انواع روغن و گریس و آب و ... استفاده میشود. حتی میتوان به وسیله ی انواع نازل یا تفنگی ساده و دیجیتال میزان روغن و یا گریس و به طور کل سیال عبوری را اندازه کیری نمود.

 گریس پمپ بادی بشکه ای فشار قوی

گریس پمپ برقی جهت قرارگیری به صورت یک سیستم روانکاری مرکزی به کار می رود و به وسیله ی شیلنگ کشی و لوله کشی از گریس پمپ به یاتاقانها و برنامه ریزی منظم، یاتاقانها به صورت یکنواخت گریسکاری شده و سلامت یاتاقانها در برابر خوردگی، دما و سایر اثرات مخرب را تضمین میکند.

گریس پمپ برقی دارای انواع بسیار متنوع میباشد که با توجه به نوع استفاده قابل انتخاب میباشد . جهت انتخاب انواع گریس پمپ صحیح میتوانید از مشاورین این بخش کمک بگیرید.

گریس پمپ دیجیتال برقی در صنعت

به وسیله ی تقسیم کننده ها میتوان گریس را درست و به اندازه ی مساوی توزیع و تقسیم نمود. تعداد خروجی های تقسیم کننده متناسب با تعداد نقاط مورد نیاز روانکاری میباشد. تقسیم کننده ها دارای خروجی ها متنوع به لحاظ نوع و تعداد میباشند.

گریس پمپ برقی مقسم گریس

گریس پمپ الکتریکی یا اتوماتیک حرفه ای ترین مدل گریس پمپ می باشد و بیشتر مصارف صنعتی دارد. قیمت گریس پمپ برقی از سایر گریس پمپ ها بیشتر است. در کارخانه جات صنعتی که یاتاقانها و گریسخورهای زیادی دارند، میتوان از گریس پمپ برقی استفاده کرد. زیرا دارای چندین پمپ المنت Pump element هست و میتوان با استفاده از واحد کنترل الکتریکی و راه اندازی سیستم روانکاری مرکزی تعیین کرد که هرکدام از خروجی ها چه مقدار گریس را در چه بازه زمانی تزریق نمایند.

 گریس پمپ برقی با مخزن های 2 تا 30 لیتری تولید می شوند و عمدتا دارای مخزن های شیشه ای هستند تا اپراتور همواره از حجم گریس موجود در مخزن مطلع باشد. اما برای مخازن بزرگ 30 لیتری و مکانهایی که احتمال پرتاب شدن سنگ وجود دارد باید مخزن فلزی خریداری گردد. بعضی از دستگاه های صنعتی سنگین نظیر توربین ها، تمام وقت در حال فعالیت میباشند و اپراتور نمی تواند به طور دستی گریسکاری نماید گریس پمپ اتوماتیک برقی به همراه مقسم گریس می تواند راه حل بسیار کارآمدی باشد. گریس پمپ برقی دیجیتال به راحتی میتواند برنامه ریزی شود تا در زمان های متفاوت گریس را طی سیکل های مختلف تزریق کند.

در صورت عدم وجود هوای فشرده باید از گریس پمپ سطلی یا گریس پمپ پدالی یا گریس پمپ سطلی دستی استفاده نمود. در صورت وجود نقاط گریسکاری در ارتفاع باید از گریس پمپ با حجم مخزن پایین استفاده نمود تا سبک و قابل حمل باشد.

گریس پمپ دستی

از گریس پمپ های قابل حمل میتوان به گریس پمپ پدالی، گریس پمپ سطلی یا گریس پمپ سطلی دستی استفاده نمود. در صورت استفاده ی گریس پمپ به عنوان یک سیستم روانکاری مرکزی باید از گریس پمپ بادی یا گریس پمپ پنوماتیک یا گریس پمپ بشکه کش یا گریس پمپ برقی استفاده نمود.

جهت مشاهده انواع گریس پمپ کلیک کنید.

ارسال نظر

عینی : عینی
11 0
سلام پیستون داخل مقسم گریس رو موجود دارید؟
مدیریت : پاسخ
11 0
سلام نه متاسفانه موجود نیست
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 46 کاربر
10 / 10
از 46 کاربر